وبسایت برنامه نویسان بررسی تبلت سونی اکسپریا Z2


تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 438 نویسنده : سجاد علوی 

خدا استیو جابز را بیامرزد، اما سال‌ها قبل از اپل نیز دستگاه‌هایی با عنوان تبلت تولیده شده بودند، البته از حق نگذریم استیو جابز با اپل توانست درب ورودی این دنیای دست نیافتی را باز کرده و وارد دنیای جدیدی میان تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها شود. شاید از ابتدا قصدش این بود که مرز میان این دو را بشکند اما سرنوشت چیز دیگری را برای دنیای تبلت‌ها رقم زد! اکنون تبلت یک وسیله شناخته شده است و نه می‌توان از آن به جای تلفن همراه استفاده کرد و نه همچون یک لپ‌تاپ به آن نگاه نمود. تبلت‌ها دنیایی دیگری دارند و پس از اپل، شرکت‌های زیادی نیز پای به این دنیا (دنیای ما نه! دنیای تبلت‌ها) گذاشت‌اند؛ از برندهای گمنام چینی گرفته تا نوکیای خدا بیامرز! (آمار مرگ و میر هم بالا رفته!) اصلا چرا راه دور برویم، همین سونی چند وقت پیش از جدیدترین تبلت اکسپریای خود رونمایی کرد که به طور اتفاقی گذرش به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان نیز افتاد و ما نیز تصمیم گرفتیم تا یک بررسی خاص از این تبلت خاص برای شما انجام دهیم! پس با آی‌تی‌رسان و بررسی تبلت اکسپریا Z2 سونی همراه باشید!

شاید از عنوان این قسمت کمی تعجب کرده باشید اما وقتی بدانید که ضخامت این تبلت تنها 6.4 میلی‌متر است و با سایز 10.1 اینچی صفحه اش فقط 426 گرم وزن دارد، پی به باربی بودن این مدل خواهید برد! در نگاه اول یک تبلت نازک و بسیار سبک را خواهید دید و هرچه بیشتر به آن نگاه کنید، بیشتر مجذوبش خواهید شد! برای اینکه بدانید که تعریف و تمجید ما از این مدل بیخود نیست، آن را در کنار یک مداد قرار داده و یک عکس یادگاری از آن‌ها گرفتیم تا بدانید که ضخامت تبلت اکسپریا زد2 حتی از یک مداد هم کمتر است!

بر خلاف اسمارت فون‌های سری اکسپریا که دکمه پاور و کلید های یکپارچه صدا در سمت راست قرار داردند، در تبلت اکسپریا زد 2 این دکمه‌ها در سمت چپ قرار گرفته اند.

شاید کمی متعجب شوید که چرا سونی چنین تغییری را داده است، اما اگر نگاهی به سایز این مدل بی‌اندازید متوجه می‌شوید که کار کردن با یک دست با این تبلت امری غیر ممکن است (حتی با دو دست هم سخته!) بنابراین همیشه تبلت را با دست چپ خود نگه می‌دارید و با دست راست مشغول کار با آن می‌شوید، در نتیجه این کلیدها همیشه در دسترس شما خواهند بود. قسمت زیادی از بخش جلویی تبلت را نمایشگر آن فرا گرفته و درست در بالای صفحه دوربین جلوی تبلت دیده می شود! لوگوی سونی نیز کمی با فاصله نسبت به دوربین و در گوشه بالا سمت چپ چون نگینی زیبا بر پیکره سیاه رنگ تبلت جا خوش کرده است!

محصولات سونی علی‌رغم کیفیت بالا و امکانات خاص، همیشه با مشکل زاویه دید نمایشگر رو به رو بوده‌اند! اما سونی پس از اکسپریا زد اولترا دست به تغییراتی جدی در این زمینه زد و اکنون محصولات سونی دیگر با نگاه از زاویه‌ها رنگ پریده به نظر نمی‌رسند. تبلت اکسپریا زد2 سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نگاه از زاویه اگر در جایگاه نخست قرار نگیرد، بی شک در آخر هم نیست، همین که برخلاف برخی از کمپانی‌ها به نظر کاربرانش اهمیت می‌دهد، باعث شده تا ما نیز به آن خرده نگیریم!

سونی در این تبلت نیز از فناوری Trilluminous با موتور X-Reality استفاده کرده که سبب افزایش کنتراست نمایشگر می‌شود. علاوه بر این‌ استفاده از این فناوری موجب شده تا رنگ‌ها پررنگ‌تر از سابق به نظر برسند و و همچنین میزان نویز به حداقل برسد. سایز 10.1 اینچی این تبلت نیز سبب شده تا چگالی پیکسلی این مدل پا را از 224 فراتر نگذارد.





:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , اخبار آی تی , ,